Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
error_outline
29. juni kl. 11:07

Ny nettside

For tiden arbeider vi med oppføringen av nye nettsider, vi beklager de ulempene dette medfører

Les mer clear

Transporttjeneste for funksjonshemmede (TT-ordning)

Generelt om tjenesten

Beskrivelse

Er du funksjonshemmet og har behov for dør-til-dør-transport for å delta i aktiviteter på lik linje med alle andre, kan du søke om TT-kort. Kortet dekker et bestemt antall reiser og du betaler en egenandel for hver tur. TT-ordningen skal brukes til lokale fritidsreiser, og ikke til syketransport, legebesøk eller andre reiser som dekkes av folketrygden.

Du trenger legeerklæring for å søke om TT-kort og må bestille legetime for å å utfylt dette. Søknadsskjema finnes på legekontoret og/eller omsorgskontoret. Søknaden sendes/leveres på tildelingskontoret for pleie og omsorgstjenester, v/Herøy omsorgssenter, Nesveien 9, 8850 Herøy.

Søknadsfrist 1.april og 1.oktober.

Kriterier/vilkår

Du kan vanskelig benytte deg av det vanlige kollektivtilbudet i kommunen. 

Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende

Partnere

Samferdselsdepartementet har pplagt alle fylkeskommunene å organisere en ordning med tilrettelagt transport.

aaa

Denne tjenesten er ikke lovpålagt. Se fylkeskommunale retningslinjer.

Lover

Forvaltningsloven

___

Vedlegg

Legeerklæring

Saksbehandling

Fylkeskommunen skal innhente de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til fylkeskommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

Saksbehandlingstid

Fylkeskommunen skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.

Klagemulighet

Du kan klage på vedtaket innen en frist på tre uker fra du mottok vedtaket. Klagen sender du til den instansen som har fattet vedtaket. I klagen skal du angi hva du ønsker endret i vedtaket og begrunne dette. Fylkeskommunen vil kunne gi deg veiledning.

___

Kontaktinformasjon

Kontaktavdeling

Avdeling:Hjemmetjenesten
Telefon:75068047
Epost:wsj@heroy-no.kommune.no
Besøksadresse:8850 HERØY

Ansvarlig enhet

Avdeling:Pleie og omsorg
Telefon:75068047
Telefaks:75068031
Epost:wenche.saethre.jorgensen@heroy-no.kommune.no
Postadresse:Herøy omsorgssenter 8850 HERØY
Besøksadresse:Nesveien 8850 HERØY

Kontaktpersoner

Navn:Eli Helen Grindstrand
Tittel:Saksbehandler
Telefon:75 06 80 40
Epost:eli.helen.grindstrand@heroy-no.kommune.no

Andre opplysninger

Opprettet2017-05-31 12:36
Oppdatert:2017-05-31 12:36
Gyldig fra2017-05-31
Gyldig til2018-06-03