Trygghetsalarm

Generelt om tjenesten

Beskrivelse

Bor du alene og har behov for å kunne tilkalle hjelp i akutte situasjoner, kan du søke om trygghetsalarm. Trygghetsalarmen er knyttet til en vaktsentral, som formidler kontakt videre til hjemmesykepleien. Vaktsentralen eller kommunens personell rykker ut hele døgnet hvis alarmen går.

Ta kontakt med tildelingskontoret for pleie og omsorgstjenester 75068040 (saksbehandler Eli Helen Grindstrand)

Trygghetsalarmen er knyttet til en vaktsentral, som formidler kontakt videre til hjemmetjenesten. Kommunens personell rykker ut hele døgnet hvis alarmen går.

Målgruppe

Eldre, funksjonshemmede og andre som kan føle seg utrygge ved å bo alene.

Pris for tjenesten

Til selvkost.For tiden kr. 220,- pr. mnd. for analog alarm. Kr. 245,- for GSM-alarm.

Priser på kommunale tjenester

aaa

Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

Du kan kontakte kommunen for å få hjelp til å søke om trygghetsalarm, eller du kan be andre hjelpe deg hvis du har behov for det. Hvis en annen søker på vegne av deg, må vedkommende ha fullmakt.

Saksbehandling

Kommunen skal innhente de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Vanligvis kommer vi på hjemmebesøk. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til kommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

Saksbehandlingstid

Kommunen skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.

Klagemulighet

Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage til kommunen innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Hvis du trenger veiledning, kan du henvende deg til kommunen. Opprettholder kommunen sin avgjørelse, blir saken sendt videre til Fylkesmannen, som avgjør om klagen skal tas til følge.

___

Kontaktinformasjon

Kontaktavdeling

Avdeling:Pleie og omsorg
Telefon:75068047
Epost:wenche.saethre.jorgensen@heroy-no.kommune.no
Postadresse:Herøy omsorgssenter 8850 HERØY
Besøksadresse:Nesveien 8850 HERØY

Ansvarlig enhet

Avdeling:Hjemmetjenesten
Telefon:75068047
Epost:wsj@heroy-no.kommune.no
Besøksadresse:8850 HERØY

Kontaktpersoner

Navn:Eli Helen Grindstrand
Tittel:Saksbehandler
Telefon:75 06 80 40
Epost:eli.helen.grindstrand@heroy-no.kommune.no

Andre opplysninger

Opprettet2016-01-07 12:51
Oppdatert:2016-09-23 12:54
Gyldig fra2014-12-16
Gyldig til2017-06-05

Kontakt oss

E-post:
post@heroy-no.kommune.no
Telefon: 75 06 80 00
 

Besøksadresse:
Silvalveien 1
8850 Herøy

 

Web levert av CustomPublish AS